عنوان

جرگه صلح نسل نو و جوانان بادغیس

کتگوری

برچسب‌ها

جرگه صلح نسل نو و جوانان بادغیس

 

جرگه صلح نسل نو و جوانان در ولایت بادغیس به تاریخ 23 عقرب 1399 برابر با 13 نوامبر 2020 میلادی برگزار گردید. این جرگه با حضور صدها جوان و نمایندگان نسل نو که از 7 واحد اداری این ولایت شرکت داشتند، از سوی گروپ تماس جوانان برای صلح دایر گردید.


جرگه صلح نسل نو و جوانان بادغیس از سه بخش تشکیل گردیده بود که شامل افتتاحیه، کارهای کمیته‌های کاری، ارائه فیصله کمیته‌های کاری و ارائه قطعنامه بود که در ابتدا آقای ارباب شیخ اسلامی و انجنیر توریالی هلمند عضو رهبری گروپ تماس و مسوول برگزاری جرگه صلح بادغیس بر اثرات منفی جنگ تاکید کرده افزودند که جنگ و نا امنی اتحاد و همدیگر پذیری ما را از ما گرفته و حالا این فرصت پیش آمده تا با هم یکجا برای صلح سرتاسری تلاش کنیم.


در ادامه هر یک فرید اخیزی، نړۍ هیوادمل، علاوالدین پخلا، استاد منصور انتظار، وزیر احمد ادیب، حسینه بارکزی، شیدا عارض، سید محی الدین کریمی و انجنیر عبدالواسع وسیم بر خسارات ناشی از جنگ و محرومیت‌های مردم ولایت بادغیس تاکید کردند.


در بخش دوم برنامه، کار کمیته‌های کاری آغاز و اعضای جرگه روی شش موضوع تعیین شده با هم تبادل نظر و بحث نمودند. نظریات اعضای جرگه توحید و در بخش سوم برنامه توسط مسوولان هر کمیته ارئه گردید. در همین حال منشی‌های کمیته های ده گانه قطعنامه نهایی جرگه صلح نسل نو و جوانان ولایت بادغیس را ترتیب و ارائه نمودند.

قطعنامه جرگه صلح نسل نو و جوانان-بادغیس


جرگه صلح نسل نو و جوانان به تاریخ 23 عقرب 1399 برابر با 13 نوامبر 2020 میلادی در ولایت بادغیس با حضور صدها جوان برگزار گردید. این جرگه از سوی گروپ تماس جوانان برای صلح، راه اندازی گردید که در آن نمایندگان نسل نو و جوانان از 7 واحد اداری این ولایت اشتراک داشته و فیصله‌ها و خواست‌های شان را از حکومت افغانستان، تحریک طالبان و جامعه بین المللی به‌خصوص ایالات متحده امریکا قرار زیر بیان داشتند:

1.      سهیم ساختن جوانان اعم از قشر ذکور و اناث در پروسه صلح و توجه به خواست‌ها و نظریات معقول جوانان و همچنین حفظ ارزش‌های اسلامی، اجتماعی و فرهنگی در پروسه صلح.

2.      اعلام آتش بس دایمی و توافق برای ایجاد یک نظام فراگیر، همدیگر پذیری و همزیستی در چوکات شریعت اسلامی با حفظ ارزش‌های اسلامی و فرهنگی بر بنیاد منافع ملی.

3.      حمایت همه جانبه و بی‌طرفانه جامعه جهانی از روند گفتگوهای صلح در افغانستان.

4.      حمایت همه جانبه و صادقانه ایالات متحده امریکا و فشار بر طرف‌های مذاکره کننده بخاطر توافق صلح توام با ارزش‌های ملی و اسلامی افغانستان.

5.      عدم پیشتبانی کشورهای اسلامی و همسایه از گروه‌های تروریستی و احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشور.

6.      انعطاف پذیری طرف‌های مذاکره کننده صلح و احترام به نظریات معقول مبتنی بر حاکمیت قانون، عدالت اجتماعی و فرهنگی و حفظ دست آوردهای چندین ساله کشور.

7.      از دست رفتن جان، عزت و مال مردم، مسدود بودن راه های مواصلاتی ولایات و ولسوالی ها، فقر و بیکاری، آواره شدن مردم از فقر و نا امنی، ترورهای هدفمند، تضادهای قومی، تخریب و نابودی تاسیسات عام المنفعه، محروم شدن جوانان از تحصیل و دسترسی به خدمات صحی، پایان آمدن رشد اقتصادی و انکشافی از خسارات ناشی از جنگ‌های داخلی در بادغیس است.

8.      ایجاد یک کمیته بی طرف متشکل از نسل نو، جوانان، زنان و شخصیت های ملی و مذهبی بخاطر نظارت از روند صلح و شریک ساختن موارد پیشرفت صلح از طریق رسانه های جمعی.

 

 

با احترام

جرگه نسل نو و جوانان

بادغیس افغانستان

23 عقرب 1399 برابر با 13 نوامبر 2020 میلادی

اشتراک گزاری از طریق