عنوان

جرگه صلح نسل نو و جوانان تخار

کتگوری

برچسب‌ها

جرگه صلح نسل نو و جوانان تخار

 

جرگه صلح نسل نو و جوانان به تاریخ 28 جدی 1399 هجری خورشیدی برابر با 17 جنوری 2021  میلادی در ولایت تخار با حضور صدها جوان برگزار گردید. این جرگه از سوی گروپ تماس جوانان برای صلح، راه اندازی گردیده بود که در آن نمایندگان نسل نو و جوانان از تمامی واحدهای اداری این ولایت اشتراک داشتند.


جرگه صلح نسل نو و جوانان تخار از سه بخش تشکیل گردید که شامل افتتاحیه، کارهای کمیته‌های کاری، ارائه فیصله کمیته‌های کاری و ارائه قطعنامه بود.

اکمل مونس، عضور رهبری گروپ تماس و مسوول برگزاری جرگه تخار بر نقش جوانان در پروسه صلح تاکید کرده افزود که باید هیات مذاکره کننده از انعطاف پذیری کار بگیرند و هر چه زودتر زمینه آتش بس در کشور فراهم شود.


در ادامه آصفه کریمی عضور گروپ تماس، مولوی حکمت الله، آرین رویین و سیاه موی نوری بر نگرانی‌های زنان، ختم جنگ، سهیم سازی جوانان در پروسه صلح و آتش بس فوری تاکید کردند.


در بخش دوم برنامه، کار کمیته‌های کاری آغاز و اعضای جرگه روی شش موضوع تعیین شده با هم تبادل نظر و بحث نمودند. نظریات اعضای جرگه توحید و در بخش سوم برنامه توسط مسوولان هر کمیته ارائه گردید. در همین حال منشی‌های کمیته‌های ده گانه، قطعنامه نهایی جرگه صلح نسل نو و جوانان ولایت تخار را ترتیب و ارائه نمودند.

قطعنامه جرگه صلح نسل نو و جوانان تخار

 

جرگه صلح نسل نو و جوانان به تاریخ 28 جدی 1399 هجری خورشیدی برابر با 17 جنوری 2021  میلادی در ولایت تخار با حضور صدها جوان برگزار گردید. این جرگه از سوی گروپ تماس جوانان برای صلح، راه اندازی گردیده بود که در آن نمایندگان نسل نو و جوانان از تمام واحدهای اداری این ولایت اشتراک داشته، خواست‌ها و فیصله‌های شان را از حکومت افغانستان، تحریک طالبان و جامعه بین المللی به‌خصوص ایالات متحده امریکا قرار زیر بیان داشتند:

1.     حفظ دست آوردها و ارزش‌های دو دهه اخیر؛

2.     اعلام آتش بس سراسری میان طرف‌های درگیر به خصوص طالبان؛

3.     حکومت افغانستان و سیاسیون قدرت طلبی را کنار گذاشته و منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح دهند؛

4.     حضور معنادار زنان و جوانان در روند گفتگوهای صلح و پروسه پسا صلح؛

5.     ما جوانان ولایت تخار از ایالات متحده امریکا، سازمان ملل متحد، ناتو و کشور های منطقه خواهان حمایت جدی از گفتگوهای بین الافغانی صلح هستیم؛

6.     برگزاری گفتگوهای صلح در داخل افغانستان با حضور پر رنگ جوانان و نسل نو افغانستان؛

7.     انعطاف پذیری میان طرف‌های مذاکرات جهت روشن شدن وضعیت مبهم کنونی؛

8.     سهم فعال جوانان و زنان در شورای عالی مصالحه ملی.

با احترام

جرگه صلح نسل نو و جونان ولایت تخار

28 جدی 1399 برابر با 17 جنوری 2021

 

اشتراک گزاری از طریق