عنوان

جرگه صلح نسل نو و جوانان غزنی

کتگوری

برچسب‌ها

جرگه صلح نسل نو و جوانان غزنی


 

جرگه صلح نسل نو وجوانان ولایت غزنی به تاریخ 8 حمل سال 1400 برابر با 28 مارچ 2021 میلادی از سوی جوانان ولایت غزنی به همکاری گروپ تماس جوانان برای صلح و با حضور صدها جوان از تمام واحدهای اداری این ولایت برگزار شد.

این جرگه در سه بخش برگزار شد؛ بخش نخست شامل افتتاحیه، بخش دوم کار کمیته‌های ده‌گانه و بخش سوم شامل ارائه نظریات کمیته‌ها و قطعنامه نهایی جرگه صلح نسل نو و جوانان غزنی بود.

در ابتدا انجنیر سمیع الله صمیم مسوول برگزاری جرگه صلح نسل نو و جوانان غزنی ضمن خوش آمدید، بر همصدایی و همگرایی نسل نو و جوانان تاکید نمود.

انجنیر توریالی هلمند، عضو رهبری گروپ تماس بر نقش جوانان در پروسه صلح تاکید نموده، از حکومت افغانستان و تحریک طالبان خواست تا جهت به نتیجه رسیدن مذاکرات بین الافغانی و تامین آتش بس دایمی در کشور تلاش کنند.

در ادامه مولوی شفیق ابراهیمی، ضیا الرحمان واعظی، محمد ظاهر مفکر و احسان الله احسان اندر در مورد مسولیت‌های مردم و به خصوص جوانان در پروسه صلح، تامین آتش بس، پایان جنگ و مشکلات ناشی از جنگ‌ در ولایت غزنی صحبت نمودند.

 

در بخش دوم برنامه، کار کمیته‌های کاری آغاز و اعضای جرگه روی شش موضوع تعیین شده با هم تبادل نظر و بحث نمودند. نظریات اعضای جرگه توحید و در بخش سوم برنامه توسط مسوولان هر کمیته ارائه گردید. در همین حال منشی‌های کمیته های ده گانه، قطعنامه نهایی جرگه صلح نسل نو و جوانان ولایت غزنی را ترتیب و ارائه نمودند.

قطعنامه جرگه صلح نسل نو و جوانان ولایت غزنی

 

جرگه صلح نسل نو و جوانان ولایت غزنی به تاریخ ۸ حمل ۱۴۰۰ برابر با ۲۸ مارچ ۲۰۲۱ از سوی جوانان ولایت غزنی به همکاری گروپ تماس جوانان برای صلح دایر گردید. این جرگه‌ای همه شمول برای جوانان ولایت غزنی بود که حضور همه ملیت‌ها، اقشار اعم از ذکور و اناث و قربانیان جنگ حضور و اشتراک پررنگ داشتند.

ما جوانان ولایت غزنی در جرگه صلح نسل نو و جوانان ولایت غزنی خواست‌های خود را از حکومت افغانستان، تحریک طالبان و جامعه جهانی در پروسه صلح قرار ذیل بیان می‌داریم:

1.     ما از حکومت افغانستان می‌خواهیم تا سهم خویش را در پروسه صلح به درستی انجام داده و برای قطع جنگ و تامین صلح سراسری و با ثبات تلاش بیشتر نمایند.

2.     از تحریک طالبان می‌خواهیم تا در گفتگو‌های صلح انعطاف نشان داده و از طریق گفتگو‌ به جنگ جاری خاتمه دهند. جنگ و ناآرامی در کشور‌ فقط مردم افغانستان را متضرر کرده و به نفع هیچ طرفی نخواهد بود.

3.     ما خواهان تضمین پروسه صلح توسط جامعه جهانی و سازمان ملل در سطح بین المللی و تصویب نتیجه مذاکرات توسط مردم افغانستان در سطح داخلی برای صلح همه شمول و با ثبات هستیم.

4.     ما از طرفین مذاکرات می‌خواهیم که برای به نتیجه رسیدن گفتگو‌های صلح به متفذین، علما و جوانان نقش بیشتر داده شود.

5.     ما از کشور‌های دخیل در پروسه صلح افغانستان می‌خواهیم تا صادقانه برای به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح تلاش کنند.

6.     ما از طرفین مذاکرات می‌خواهیم تا هر چه عاجل برای آتش بس زمینه سازی نموده و هر دو طرف از بمب‌باردمان‌های هوایی، بمب‌گذاری، کشتار افراد بیگناه و افزایش خشونت دست بردارند.

7.     پایین بودن سواد، ضعف اقتصاد، مسلح بودن گروهای غیر مسئول، نقض حقوق شهروندی، مسدود بودن راه‌های مواصلاتی و همچنان عدم دسترسی به امکانات رفاهی در ولایت غزنی ناشی از جنگ‌های مسلحانه در این ولایت است.

8.     ما خواهان حضور پر رنگ جوانان و نظارت از این پروسه توسط گروه بی طرف و همه شمول نسل نو و جوانان جهت به نتیجه رسیدن مذاکرات بین الافغانی هستیم.

 

با احترام

جرگه صلح نسل نو و جوانان ولایت غزنی

غزنی - افغانستان

یکشنبه ۸ حمل ۱۴۰۰ برابر با ۲۸ مارچ ۲۰۲۱

اشتراک گزاری از طریق