عنوان

جرگه صلح نسل نو و جوانان کنر

کتگوری

برچسب‌ها

جرگه صلح نسل نو و جوانان کنر
جرگه صلح نسل نو و جوانان در ولایت کنر به تاریخ 23 میزان 1399 برابر با 14 اکتوبر سال 2020 میلادی در شهر اسد آباد برگزار گردید. این جرگه با حضور صدها جوان و نمایندگان نسل نو که از 15 واحد اداری این ولایت شرکت داشتند، از سوی گروپ تماس جوانان برای صلح دایر گردید. جرگه صلح نسل نو و جوانان کنر از سه بخش تشکیل گردید که شامل افتتاحیه، کارهای کمیته‌های کاری، ارائه فیصله کمیته‌های کاری و ارائه قطعنامه بود. در ابتدا ساجد الله افغانمل مسوول برگزاری جرگه نسل نو و جوانان ولایت کنر برنامه را آغاز و افزود که بدون شک مردم افغانستان تشنه صلح است و باید طرف های درگیر جنگ به صدای صلح خواهی گوش داده و جواب مثبت دهند. در ادامه میوند همت شینواری عضو رهبری گروپ تماس جوانان برای صلح بر نقش جوانان در روند صلح تاکید کرد و افزود که جوانان افغانستان بیشترین قربانی را داده اند و باید حضور جوانان در روند صلح بیشتر بوده و صدای آنها بیشتر انعکاس یابد. همچنان استاد راحت الله ساپی به نمایندگی از جوانان ولایت کنر سخنرانی نموده تاکید کرد که روند صلح افغانستان باید به شکل مؤفقانه پایان یافته و مشارکت جوانان افغانستان در این روند باید معنا دار باشد. در بخش دوم برنامه، کار کمیته‌های کاری آغاز و اعضای جرگه روی شش موضوع تعیین شده با هم تبادل نظر و بحث نمودند. نظریات اعضای جرگه توحید و در بخش سوم برنامه توسط مسوولان هر کمیته ارائه گردید. در همین حال منشی‌های کمیته های دوازده گانه قطعنامه نهایی جرگه صلح نسل نو و جوانان ولایت کنر را ترتیب و ارائه نمودند.

جرگه صلح نسل نو و جوانان کنر

جرگه صلح نسل نو و جوانان به تاریخ 23 میزان 1399 خورشیدی برابر با 14 اکتوبر 2020 در ولایت کنر، شهر اسد آباد با حضور صدها جوان برگزار گردید. این جرگه از سوی گروپ تماس جوانان برای صلح، راه اندازی گردیده بود که در آن نمایندگان نسل نو و جوانان از 15 واحد اداری این ولایت اشتراک داشته و فیصله‌ها و خواست‌های شان را از حکومت افغانستان، تحریک طالبان و جامعه بین المللی به‌خصوص ایالات متحده امریکا قرار زیر بیان داشتند:

1.     ما جوانان ولایت کنر (زنان و مردان) حمایت قاطع خود را از روند جاری صلح اعلام می داریم.

2.     ما جوانان ولایت کنر به شکل جدی از حکومت و طالبان می‌خواهیم، تا از طریق مذاکرات بین الافغانی به صلح برسند.

3.      ما در روند جاری مذاکرات صلح از حکومت و طالبان می‌خواهیم تا آتش بس را تامین کنند.

4.     ما از کشورهای همسایه می‌خواهیم تا در روند صلح کشور همکاری نموده، تا این روند مؤفق شود.

5.     ما از حکومت و طالبان می‌خواهیم تا در روند مذاکرات صلح صادق باشند.

6.     ما از حکومت و طالبان می‌خواهیم تا در جریان مذاکرات صلح ارزش‌ها و پیشرفت های دو دهه گذشته را حفظ کنند.

7.     از جامعه جهانی می‌خواهیم تا طرف های درگیر را تشویق نموده تا مذاکرات صلح منتج به نتیجه مثبت شود.

8.     ما از طالبان و حکومت جداً می‌خواهیم تا از هر نوع مشکل و چالش فرا روی روند صلح جلوگیری نموده و این روند را به موفقیت برسانند.

9.      جامعه جهانی باید به شکل صادقانه از روند صلح افغانستان حمایت کند.

10. ما فعالان حقوق زن در ولایت کنر از حکومت و طالبان می‌خواهیم تا حقوق زنان در روند گفتگوهای صلح حفظ شود.

 

و من الله توفیق

جرگه صلح نسل نو و جوانان

کنر- افغانستان

۲۳ میزان ۱۳۹۹ خورشیدی / ۱۴ اکتوبر ۲۰۲۰ میلادی

اشتراک گزاری از طریق