عنوان

جرگه صلح نسل نو و جوانان ولایت لوگر

کتگوری

برچسب‌ها

جرگه صلح نسل نو و جوانان ولایت لوگر

جرگه صلح نسل نو و جوانان- ولایت لوگر

نخستین جرگه صلح نسل نو و جوانان از سوی گروپ تماس جوانان برای صلح در ولایت لوگر به روز پنجشنبه 6 سنبله 1399 برگزار شد. در این جرگه، نمایندگان نسل نو و جوانان ولایت لوگر ضمن تآکید بر آغاز گفتگوهای بین الافغانی؛ خواستار خاتمه جنگ و تحکیم صلح در کشور شدند.

این جرگه از سه بخش تشیکل گردید که در بخش نخست مجلس افتتاح، متعاقباً اعضای جرگه در کمیته‌های کاری تقسیم شده و در مورد اجندای جرگه بحث و تبادل نظر کردند. در اخیر بحث‌ها توسط نمایندگان کمیته¬ها ارایه گردیده و مجلس خاتمه یافت.

قطعنامه جرگه صلح نسل نو و جوانان در ولایت لوگر


ما شماری از جوانان ولایت لوگر با اشتراک در جرگه صلح نسل نو و جوانان که به روز پنجشنبه، مؤرخ ۶ سنبله ۱۳۹۹خورشیدی برابر با ۲۷  اگست ۲۰۲۰ میلادی در ولایت لوگر برگزار شده بود، در مورد خواست‌های جوانان ولایت لوگر در روند صلح از حکومت افغانستان، تحریک طالبان و جامعه جهانی، چگونگی پایان یافتن جنگ در کشور، زیان‌های ناشی از جنگ در این ولایت و چگونگی ایجاد گروپ نظارتی جوانان از روند صلح در این ولایت، بحث نموده و فیصله آتی را صادر نمودیم:

1.      ما باشندگان ولایت لوگر نسبت به سایر شهروندان کشور بیشتر از جنگ جاری در کشور متضرر شده ایم. ما سالیان متمادی با مشکلات اقتصادی، زراعتی و آموزشی مواجه هستیم. به همین دلیل از طریق این جرگه از حکومت افغانستان، تحریک طالبان و تمام جناح‌های دخیل در جنگ افغانستان می‌خواهیم تا هرچه زودتر آتش بس را برقرار کنند.

2.      ما اشتراک کنندههای جرگه صلح نسل نو و جوانان در لوگر از حکومت افغانستان و تحریک طالبان می‌خواهیم، تا در موقف‌های خود انعطاف پذیر شده و تمام بهانه‌های فرا روی آغاز مذاکرات بین الافغانی را از پیش رو بردارند.

3.      ما اعضای جرگه صلح نسل نو و جوانان در ولایت لوگر از حکومت افغانستان و تحریک طالبان می‌خواهیم، تا هر چه عاجل‌تر مذاکرات بین الافغانی را آغاز نموده و همچنان از جامعه جهانی، ایالات متحده آمریکا، کشورهای کنفرانس اسلامی و همسایه‌های افغانستان می‌خواهیم تا فشارها بر تحریک طالبان و حکومت افغانستان به منظور آغاز مذاکرات بین‌الافغانی را بیشتر سازند.

4.      ما باشندگان ولایت لوگر از حکومت افغانستان و تحریک طالبان می‌خواهیم تا توجه جدی به حضور جوانان در روند صلح کرده و حق نظارت از این پروسه را برای آن‌ها بدهند.

5.      ما اشتراک کنندههای جرگه از حقوق اساسی افغان‌ها بویژه زنان حمایت کرده و خواهان حضور معنادار زنان و جوانان در روند صلح هستیم.

6.      ما اشتراک کنندههای جرگه صلح نسل نو و جوانان تلاش می‌کنیم تا گروه‌های محلی نظارتی را به سطح قریه جات ولایت لوگر ایجاد کرده، تا بتوانند از روند صلح نظارت کنند.

7.      ما اشتراک کنندههای جرگه از حکومت افغانستان می‌خواهیم تا هرچه زودتر تصامیم لویه جرگه مشورتی صلح را عملی کرده و ۴۰۰ تن از زندانیان طالبان را رها کند.

8.      از حکومت افغانستان می‌خواهیم تا روند صلح کشور را برای تمام افغان‌ها روشن ساخته و هیچ نوع ابهام و عدم شفافیت در این روند برای ما قابل پذیرش نیست.

9.      ما اشتراک کنندههای جرگه از تلاش‌های تمام افراد، کشورها و همسایه‌های افغانستان که بدون درنظرداشت منافع شان برای روند صلح کشور انجام می‌دهند، قدردانی و حمایت کرده اما اجازه استفاده سؤ برای هیچ فرد، کشور و همسایه افغانستان از روند صلح افغانستان را نمی‌دهیم.

احترام

جرگه صلح نسل نو و جوانان لوگر

۶ سنبله ۱۳۹۹ خورشیدی/ ۲۷ اگست ۲۰۲۰ میلادی

لوگر افغانستان

اشتراک گزاری از طریق